Är din anställningsprocess effektiv?

Du börjar med att annonsera ut en tjänst. Sedan väntar du in anstormningen av alla cv:s och personliga brev. Därefter börjar du den mödosamma läsprocessen för att vaska fram guldkornen.

Brukar du alltid följa denna process när du anställer ny personal? Kanske vill du använda din tid till något annat roligt. För att hitta rätt person till ditt företag måste du effektivisera din anställningsprocess.

I vår senaste artikel, Är din anställningsprocess effektiv?, hittar du exempel på kreativa metoder och processer som kan hjälpa dig att tänka nytt kring din anställningsprocess. Läs den här på Företagande.se

Nu börjar ditt kreativa år!

Kalenderåret för Calentivity 2011 börjar idag och det är nu du har möjlighet att på ett enkelt sätt utveckla din kreativitet varje dag. Med Calentivity bestämmer du själv hur du planerar dina dagar. Utan några linjer eller inramningar får du anteckna på det sätt du vill, vilket medför att du blir stimulerad till att använda kreativa tillvägagångssätt!

Med Calentivity 2011 blir det roligt att planera dina dagar. Ska du åka till Paris? Rita Eiffeltornet. Ska du åka på en bilresa? Rita en karta med alla sevärdheter och skriv ner och spara dina upplevelser!

Calentivity är mer än en kalender. Den är även en anteckningsbok och inspirationsbok. Med många tomma sidor har du mer plats att skriva på varje vecka. Med inspirerande citat och berättelser om hur människor har varit kreativa, får du tips och idéer om hur du kan förändra ditt sätt att tänka på och hur du kan bli mer kreativ. Calentivity blir vad du gör den till.

Upptäck Calentivity 2011, där planering får en helt ny innebörd!

 

Ge bort en kreativ kalender i julklapp!

Calentivity™ 2011 är en kalender framtagen för att öka din kreativa tankeförmåga. Tack vare att det inte finns några linjer eller inramningar kan du anteckna på ett sätt som passar dig. Kalendern hjälper dig tänka i nya banor tack vare att datumuppsättningen ändras varje månad. Det sätt du antecknar på i januari kommer ändras i februari.

På de tomma sidorna har du mer plats för anteckningar, exempelvis för alla intressanta saker som händer och som du läser om. Som företagare kan du inte bara anteckna när du har nästa möte, utan även vad som hände och vad som sades. Är du mamma eller pappa har du inte bara din vardag att hålla reda på, utan även dina barns vardag. I Calenvitity™ 2011 finns det plats för mer.

Vill du utveckla din kreativitet ännu mer, kan du läsa och utföra de idémetoder som finns i början av varje månad. Där får du enkla tips på hur du gör din vardag mer kreativ!

Ge bort Calenvitity™ 2011 i julklapp till dig själv eller till någon du tycker om och ge både dig och din vän en riktig god och kreativ jul!

Du hittar den här!

Calentivity 2011 med nya färger.

Kalendern har nu blivit lite mer personlig! Calentivity 2011 kommer med olika färgkombinationer på satinbanden så att du kan hitta en kalender som passar just din smak.

Ge bort Calentivity 2011 i julklapp till någon du tycker om och ge den personen en produkt som inte bara är en kalender, men också en anteckningsbok med texter som inspirerar till att tänka kreativt.

Beställ den här!

Kreativitet = innovation

För innovation behövs det kreativitet. Ett kreativt tänkande är nämligen motorn i innovationsprocessen. Så om du vill skapa mer innovationer i ditt arbete och se till att behålla din plats på marknaden, bör du bli mer kreativ. Calentivity 2011, den innovativa kalendern som stimulerar din kreativitet, finns att köpa i november!

Gör 2011 till ett kreativt år!

Arbetar du på samma sätt som du gjort i flera år? Tänker du i samma banor? Gör du samma saker på din fritid?
Det är lätt att falla i samma spår år ut och år in. Därför har vi tagit fram Calentivity™. Den innovativa kalendern som stimulerar till kreativitet varje vecka, hela året!

Med Calentivity™ får du inspiration att göra dina dagliga sysslor på ett nytt sätt.

Varför vill vi att du ska göra saker på nya  sätt? Jo, för att du ska bryta de tankemönster som du har och lära dig att se på saker ur olika perspektiv.
Varför då? Jo, för att du ska börja se nya kopplingar från olika områden och nya lösningar på befintliga problem.
Varför ska du det? För att byta gamla hjulspår och utveckla ditt arbete.
Varför utveckla? Utan utveckling blir det avveckling. Företag som fastnar i gamla arbetssätt blir snabbt utbytta i dagens hårda konkurrens.

Varför ska du köpa Calentivity™ 2011? För att lära dig tänka nytt inför varje ny utmaning eller nytt problem så att du kan följa (eller leda?) utvecklingen och behålla din plats på marknaden.

Ta vara på alla idéer

Det kan vara svårt för ledningen att ta hand om alla idéer som finns hos de anställda. De dagliga besluten om hur framtiden ska se ut tar över­hand. Det finns helt enkelt inte utrymme för att lyfta fram alla nya idéer som de anställda går och bär på. Idéer som kan förändra organisationer fundamentalt.

Vår senaste artikel Ta vara på alla idéer i din organisation visar sätt på hur du ska ta hand om alla idéer som finns hos dina anställda! Läs den här på Företagande.se

Skärmdump från företagande.se